Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Newsletter gratuit
Aflati cele mai noi stiri despre seminarele care va intereseaza!


Seminarul National de Salarizare, Contributii si Asigurari Sociale, 21 noiembrie 2017

 

 

Ce consecinte are mutarea contributiilor din 
sarcina angajatorului in sarcina angajatului?
 
Aflati informatii complete la Seminarul 
National de Salarizare si Contributii Sociale!
 
21 noiembrie 2017
Hotel Crowne Plaza Bucuresti


Seminarul este un eveniment de elita adresat managerilor HR si persoanelor cu atributii legate de salarizarea personalului. Acesta prezinta informatii extrem de utile despre felul in care trebuie interpretate modificarile aduse de recenta OUG aprobata in data de 8 noiembrie, dar si de OUG nr. 53/2017!


Stimate manager HR,

Am asistat in ultima perioada la schimbari legislative extrem de consistente si care au bulversat pur si simplu mediul de afaceri. 

Vorbim, desigur, despre mutarea contributiilor strict in sarcina angajatului, dar si despre inasprirea amenzilor in cazul muncii nedeclarate sau despre noile obligatii in sarcina angajatorilor - schimbari introduse prin OUG nr. 53/2017.

Concret, noile prevederi legislative stabilesc, in principiu, urmatoarele lucruri:
  • are loc transferul cvasi-total al sarcinii fiscale catre angajat, ceea ce inseamna contributii de 35% si un impozit ulterior pe venit de 10%;
  • angajatorul plateste o contributie suplimentara, de solidaritate, de 2,25%;
  • copia contractului individual de munca trebuie pastrata in mod obligatoriu, de catre angajator, la locul de munca (si nu doar la sediul angajatorului) pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc; 
  • actele aditionale la contractele individuale de munca trebuie incheiate anterior punerii in practica a modificarilor (cu exceptia cazurilor in care acestea rezulta din lege sau din contractul colectiv de munca aplicabil);
  • ora de incepere si cea de sfarsit a programului de lucru trebuie sa fie evidentiate. 
Problema este insa urmatoarea:
Asa cum se intampla intotdeauna in cazul unor noi acte normative, imediat apar neclaritati si dificultati in interpretarea si aplicarea noilor prevederi.

Iata de ce am considerat extrem de oportun sa organizam Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale in cadrul caruia 3 specialisti de top va vor prezenta cu profesionalism schimbarile aduse de aceste ordonante si implicatiile lor pentru dvs., alaturi de alte informatii extrem de valoroase legate de salarizarea personalului.

Un exemplu de neclaritate intalnita de managerii HR:
evidentierea orelor de incepere si incheiere a programului!
 
OUG nr. 53/2017 introduce cerinta privind implementarea unui sistem de evidentiere a orei de incepere si a celei de sfarsit pentru fiecare salariat in parte. 
 
Vechea reglementare impunea si ea angajatorului tinerea evidentei orelor de munca, insa reglementarea avea caracter general.
 
Potrivit noii reglementari, aceasta evidenta va trebui sa fie tinuta zilnic si sa includa si orele de incepere, respectiv de sfarsit a activitatii. Astfel, fiecare angajator va trebui sa decida, la nivel intern, in ce mod va organiza aceasta evidenta, in functie de specificul activitatii sale, precum si de resursele de care dispune (sisteme de acces pe baza de cartela, registre interne in format fizic sau electronic etc).
 
Neclaritati:
  • Cum anume se va putea organiza acest registru? Ne vom intoarce la pontarea de catre fiecare salariat in registru, cu ora exacta de sosire si cea de plecare?
  • Salariatii vor trebui sa completeze sub semnatura aceste informatii sau le vor putea completa intr-un registru electronic?
  • Ce se va intampla in companiile cu multi salariati, dar care nu au, totusi, un sistem de acces electronic care sa stocheze aceste informatii?
  • Ce se intampla daca se intra pe cartela altui coleg? Cum va putea angajatorul sa tina evidenta intrarii si iesirii? Se va dubla aceasta evidenta cu obligatia salariatilor ca fiecare in parte sa completeze, imediat ce ajunge la locul de munca, ora la care a sosit, insa intr-un alt registru?
  • Cum vor proceda angajatorii cu salariatii care nu au un loc de munca stabil (fix) sau care lucreaza la sediile clientilor angajatorilor lor?
  • Cum se va tine evidenta pentru salariatii care lucreaza de acasa si care isi stabilesc singuri programul de lucru?
 
Aflati raspunsurile participand la Seminarului National de Salarizare si Contributii Sociale!
 
Parcurgeti, va rugam, in continuare tematica integrala a seminarului si va veti convinge instantaneu de oportunitatea si utilitatea informatiilor prezentate. Facem o mentiune speciala pentru sesiunea interactiva de discutii si studii de caz, in cadrul careia veti avea posibilitatea sa puneti exact intrebarile care va intereseaza in mod special si sa primiti pe loc raspunsurile – complete, 100% profesioniste, impecabile. 
 
Ce teme vor fi abordate la
Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale?

 
  1. Mutarea contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului – impactul asupra angajatorului si asupra angajatilor. Prezentarea unor scenarii cu diverse spete

    > Ce impact are transferul contributiilor mutate din sarcina angajatorului in sarcina angajatului?
    - analiza din punctul de vedere al angajatorului;
    - analiza din punctul de vedere al angajatului;
    - simulari de impact;
    - analiza diferitelor tipuri de venituri salariale
    - impactul fiscal al transferului contributiilor
     
    > Alte modificari ale Codului fiscal aduse de OUG aprobata de Guvern in data de 8 noiembrie 2017
     
  2. Modificari legislative – modificarea Codului Muncii / modificarea Codului Fiscal / alte modificari legislative
  3. Clauzele regulamentului de ordine interioara – in conditiile ultimelor modificari ale Codului Muncii – clauze obligatorii si clauze recomandabile
  4. Locul muncii si modificarea lui – delegare/detasare/mobilitate/ act aditional
  5. Timpul de munca si timpul de odihna, pauza de masa si alte pauze
  6. Retineri din salariu – in ce conditii pot fi efectuate retineri din salariu, in ce cuantum, ordinea de prioritati  in situatia existentei mail multor creante,  interdictii
  7. Aspecte privind rezidenta fiscala / calitatea de platitor de taxe a unei persoane fizice nerezidente / locul platii contributiilor sociale
  8. Telemunca
  9. Internshipul

Pregatiti-va intrebarile pentru sesiunea interactiva de discutii libere!
 
In cadrul acestei sesiuni aveti posibilitatea sa le prezentati lectorilor probleme concrete cu care va confruntati in activitatea dvs. si sa primiti pe loc solutiile. Este o oportunitate foarte apreciata de participanti, dovada multitudinea de intrebari adresate la editiile anterioare ale seminarului. 
 
Exemple de probleme de actualitate care vor fi dezbatute si solutionate in cadrul Seminarului National de Salarizare si Contributii Sociale:
  • “Care este tratamentul fiscal al serviciilor medicale in contextul ultimelor modificari legislative? Poate salariatul sa suporte aceste servicii si pentru dependenti?”
  • “Care sunt termenele de declarare in revisal in contextul modificarii Codului Muncii?”
  • “Cum trebuie tinuta evidenta orelor de munca prestate zilnic de salariati in contextul modificarilor Codului Muncii? Unde trebuie tinuta aceasta evidenta? ” 
  • “Cum pot fi acordate concedii medicale cu o durata mai mare de 183 zile?”
  • “Cine si cum efectueaza modificarea salariului si a sporurilor unei persoane detasate la o unitate subordonata, din punct de vedere al inregistrarii si transmiterii REVISAL?”

Cine sunt cei 3 specialisti care sustin Seminarul?
 
Gabriel Jinga, consultant Rentrop & Straton
 
  • Doctor in economie, domeniul contabilitate, incepand cu anul 2009
  • Conferentiar la Catedra de Contabilitate si Audit din cadrul ASE Bucuresti
  • Lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton
  • Moderator a peste 80 de editii ale Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate
   
Luminita Obaciu, Payroll Partner Soter & Partners
  • experienta in domeniu  - 20 ani
  • Payroll Partner Soter & Partners, firma cu peste 20 de ani experienta pe piata locala in domenii precum
    contabilitate, consultanta, salarizare si audit financiar;
  • expert Contabil – membru CECCAR
  • consultant fiscal  - membru CCF;
  • formator recunoscut de Autoritatea Nationala pentru Calificari
  • lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton
   
Rodica Mantescu, consilier juridic
  • Licentiata in stiinte juridice, Master „Relatii de munca si industriale”
  • Experienta profesionala de peste 15 ani in domeniul dreptului muncii si al asigurarilor sociale, consultanta de specialitate dar si reprezentare in fata instantelor de judecata
  • Experienta profesionala in domeniul dreptului contencios administrativ si fiscal, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata
  • Consultant in domeniul contributiilor sociale in cadrul seminariilor organizate de Rentrop & Straton -
    Grup de Editura si Consultanta in Afaceri
  • Lector Seminarii Open si In-House organizate de Rentrop & Straton
  

Este important sa participati la Seminar deoarece:  
 
1. Va rezolvati PE LOC cele mai spinoase probleme de salarizare, discutand chiar cu expertii: specialisti in dreptul muncii, practicieni cu o bogata experienta in domeniu, persoane care stiu exact care sunt punctele slabe ale legislatiei (din punctul de vedere al angajatorului) si cum pot fi ele depasite.
2. Obtineti pe loc solutii corecte si eficiente la toate problemele dvs. de salarizare, inclusiv la problemele spinoase si delicate. 
3. Primiti informatii de ultima ora din domeniul legislatiei muncii.
4. Aveti posibilitatea de a invata din experienta celorlalti participanti la seminar. In felul acesta veti sti sa evitati greseli si veti descoperi solutii pentru problemele dvs. similare.
5. Beneficiati de instrumentele de lucru care va permit o participare eficienta la seminar: caietul de seminar plus materiale informative si legislative de stricta actualitate. 
 
 
Programul Seminarului National de
Salarizare si Contributii Sociale

Data: 21 noiembrie 2017
Locatia: Bucuresti, Hotel Crowne Plaza - Sala Primavera
 
Agenda evenimentului:

09.00 - 09.30: 
Inregistrarea participantilor si inmanarea materialelor de seminar
09.30 – 11.00: Dezbateri in plen (cei 3 lectori vor discuta cu dvs. despre ultimele modificari legislative si implicatiile lor, precum si despre cele mai controversate probleme ale legislatiei muncii actuale, cu accent pe domeniul salarizare) 
11.00 – 11.30: Pauza de cafea
11.30 – 13.00: Dezbateri in plen 
13.00 – 14.00: Pranz intr-unul din cele mai bune restaurante din Bucuresti, restaurantul Crowne Plaza
14.00 - 16.00: Intrebari si raspunsuri. Consultanta personalizata. Mese rotunde
   
Pret: 698 lei + 19% TVA/participant (830.62 lei, TVA inclusa) 
  
Rezervati-va acum un loc la Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale! 
 

Seminarul este un eveniment de elita!
 
Iata ce spun cei care au participat la editiile
trecute ale Seminarului National de Salarizare:
 
 

 “M-au surprins in mod foarte placut subiectele abordate, foarte semnificative in contextual actual, precum si acuratetea si eleganta solutiilor prezentate. Am observat ca participantii nu mai pridideau sa isi ia notite. Felicitari!
Ramona Corina Hortean, Tehnoinstrument, Brasov
 

 “Jos palaria pentru informatiile prezentate si pentru atmosfera generala! O nota maxima pentru cei trei lectori si pentru organizatori!”
Marcian Rusu, BLC Services, Otopeni
 
 

 “Nu-mi inchipuiam ca exista subtilitati atat de intersante legate de veniturile din drepturile de proprietate intelectuala, un domeniu care ma intereseaza in mod deosebit. Am aflat lucruri la care, recunosc, nu ma gandisem vreodata.”
Andrada Netoiu, Alpex Group, Bucuresti
    
 


Participati la Seminar si primiti un CADOU special:
CD-ul „Diurna Legala in Romania si in strainatate”!
 
Este un cadou super-util, dat fiind ca Inspectia Muncii a demarat deja actiuni de control pe tema detasarii in/din Romania, profitand de cadrul legal oferit de HG nr. 337/2017! Atentie, cuantumul amenzilor in caz de nereguli se situeaza intre 3.000 si 100.000 de lei!
 
1. Care sunt criteriile in baza carora Inspectia Muncii alege societatile pe care urmeaza sa le controleze?
2. Ce nereguli sunt urmarite cu precadere? Care sunt sanctiunile?
3. Ce drepturi au salariatii detasati de pe/pe teritoriul Romaniei?
4. Ce obligatii revin angajatorilor la care sunt detasati salariati din alte state membre UE?
5. Ce obligatii revin angajatorilor care detaseaza salariati in alte state membre UE?
6. Ce declaratii trebuie depuse? Unde se datoreaza taxele salariale?
 
Aflati raspunsurile complete si 100% profesioniste parcurgand lucrarea "Diurna legala in Romania si in strainatate" (CADOU pentru dvs.), un produs de ultima ora al Grupului romano-german Rentrop & Straton, cu informatii extrem de oportune in contextul actual.


Va asteptam cu placere la Seminarul National de Salarizare si Contributii Sociale!
Beneficiati de experienta, solutiile si recomandarile unor super-specialisti in domeniul sensibil al salarizarii – totul corelat cu recentele modificari ale Codului muncii. Si nu uitati de cadoul dvs.!
 
 

Cu deosebita consideratie,
 

Georgiana Balasa
Organizator
Divizia Legislatia Muncii
Grupul romano-german de informatii specializate Rentrop & Straton

 

M.B.
 
Nota: Daca va inscrieti, dar nu mai puteti participa, va rugam trimiteti o notificare cu minimum 3 zile lucratoare inainte de desfasurarea evenimentului — in scris, la adresa seminarii@rs.ro, sau telefonic, la numarul 021.209.45.45. In aceste conditii, suma deja achitata va permite participarea la alt eveniment similar organizat de Rentrop&Straton. In lipsa notificarii in conditiile specificate mai sus, suma achitata nu se va restitui.

 

Locatie

Hotel Crowne Plaza Bucharest - Sala Primavera, Bucuresti


Adresa

Str. Poligrafiei, nr. 1


Data seminarului

21 Noiembrie 2017


Locuri disponibile

65


Pret

Taxa de instruire - 830.62



Inscriere


Alte seminare

Apr
19
Vezi detaliiInscriere 24 locuri disponibile
Apr
22
Vezi detaliiInscriere 99 locuri disponibile
Apr
22
Vezi detaliiInscriere 25 locuri disponibile
Apr
09
Vezi detaliiInscriere 25 locuri disponibile
Apr
19
Vezi detaliiInscriere 24 locuri disponibile
Apr
09
Vezi detaliiInscriere 25 locuri disponibile
Apr
19
Vezi detaliiInscriere 100 locuri disponibile

CALENDAR EVENIMENTE

  « Martie 2024 »  
D L M M J V S
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
INCHIDE